حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
سرخط خبرها

دلار‌های جدید در راه ایران | احتمال تسویه بدهی انگلیس به ایران

  • کد خبر: ۸۸۸۳۸
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
دلار‌های جدید در راه ایران | احتمال تسویه بدهی انگلیس به ایران
آخرین خبر از منابع بلوکه شده می‌گوید که ۳٫۵ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده ایران آزاد شده است. این روزها هم خبر‌هایی از ورود دلار‌های جدیدی به گوش می‌رسد که دست دولت را در آستانه مذاکرات هسته‌ای پازتر خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در همین راستا، به گزارش «اقتصاد آنلاین» احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق، تأکید کرد که این وزارتخانه با ایران بر سر تعهدات خود درباره پرداخت همه بدهی‌های مربوط به واردات گاز و برق از ایران به توافق رسیده و آماده پرداخت بدهی‌های خود به ایران است.

ارز آوری کشور بهتر از گذشته است

در همین حال، مجید ناصری‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه صادرات نفت ایران باوجود تحریم‌های آمریکا، اکنون در وضعیت خوبی قرار داد، افزود: وضعیت ارزآوری کشور بهتر از گذشته شده است و ان شاءا... با تمهیداتی که اندیشیده شده است، شرایط روز به روز هم بهتر خواهد شد.

احتمال تسویه بدهی انگلیس به ایران

از سویی دولت انگلیس بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی خود به ایران را برای تحویل ندادن تسلیحات نظامی، تسویه نکرده است؛ به تازگی جرمی هانت، وزیر خارجه سابق انگلیس، در مجلس عوام این کشور پیشنهاد کرد: اگر به دلایل مختلف نمی‌توانید از بانک برای بازپرداخت بدهی استفاده کنید، چرا نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم که رئیس جمهور باراک اوباما در ژانویه ۲۰۱۶ انجام داد و یک محموله پول نقد را برای تسویه بدهی آمریکا به ایران فرستاد؟

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، نیز گفته است که گزینه ارسال نقدی بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به ایران، ارزش بررسی دارد، اما هم زمان هشدار داد که در این راه، پیچیدگی‌هایی وجود دارد.

در همین زمینه، محمدرضا مرندی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به نمایش مضحکی که با عنوان «دادگاه آبان» در لندن برگزار شد، به «فارس» گفت: درباره این نمایش یک تحلیل این است که انگلستان به خاطر طلبی که ایران حدود ۵۰ سال است از آن‌ها دارد، تلاش می‌کند با چنین اقدامات مضحکی، ما را تحت فشار قرار دهد تا این طلب را پرداخت نکند.

مبلغ کل دارایی‌های بلوکه شده ایران

رقم کل دارایی‌های بلوکه شده ایران در دیگر کشور‌ها چقدر است؟ بر اساس اظهارات پراکنده مقامات ایران، حدود ۴۰ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشور‌های مختلف بلوکه است. این در حالی است که چندی پیش «ایسنا» در گزارشی به نقل از پایگاه خبری «آسیا تایمز» میزان کل دارایی‌های خارجی بلوکه شده ایران را ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

چین به عنوان بزرگ‌ترین شریک اقتصادی تهران با ۲۰میلیارد دلار، بزرگ‌ترین بدهکار ایران است. کره جنوبی با ۸ میلیارد دلار در رده دوم و هند با ۷ میلیارد دلار در رده سوم فهرست این ابربدهکاران قرار دارد. اگر رقم دارایی‌های بلوکه شده ایران ۱۰۰ میلیارد دلار باشد، می‌توان گفت حداقل معادل درآمد نفتی سه تا چهارسال ایران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->